Microsite neboli minisite (podpůrné weby)

Mikrostránky, často nazývané také jako microsite, patří mezi velmi dobré způsoby, jak přispět k optimalizaci stránek pro vyhledávače. Microsite zároveň poskytují uživatelům cenné úzce zaměřené informace.

Co je to microsite?

Mikrostránky jsou malé informativní internetové stránky, které nejčastěji slouží k prezentaci konkrétní služby nebo produktu. Kromě významu z pohledu obsahu a přidané hodnoty pro uživatele mají i další výhody:

  • Lze je poměrně jednoduše a relativně levně vytvořit
  • Jde o stránky, které mohou přesvědčit o nákupu
  • Mikrostránky jsou velmi užitečné pro osoby hledající detailní informace
  • Zpětné odkazy na vaše hlavní stránky zlepšují off-page faktory
  • Jsou dalšími stránkami ve výsledcích vyhledávání, které hrají ve váš prospěch

Roboti je mají rádi, jelikož se jedná o zdroj specifických informací, web se zpětnými odkazy a obsahem, který je příbuzný vašim hlavním stránkám

Ať už půjde o produktové stránky, nebo o blog, vždy je nutné dobře zvážit, pro koho jsou stránky určeny, jaký je jejich účel a od toho navrhnout strukturu a obsah.

Přístupy na stránky z jedné z mikrostránek

I malá investice může sklidit ovoce

Dobře vytvořená microsite tedy může být velkým pomocníkem při optimalizaci stránek pro vyhledávače (SEO). Jak by ale takové mikrostránky měly vypadat?

Základem je kvalitní obsah, který dokáže návštěvníky oslovit a poskytne jim detailní informace o hledaném produktu nebo službě. Nemá smysl cokoliv vytvářet, pokud nemáte o čem psát. Plytký, špatně strukturovaný text zákazníkům nic nedá.