Výměna zpětných odkazů

Součástí linkbuildingových technik je také výměna zpětných odkazů. Jedná se o efektivní činnost, která však musí být prováděna podle určitých pravidel, jinak za ni můžete být i penalizováni. Na co si tedy dát při výměně odkazů pozor?

Hromadným výměnám odzvonilo

Máte na své doméně stránku nebo patičku, která obsahuje desítky odkazů, nebo jste doposud odkazy vyměňovali s jinými weby hlava nehlava? Pak se stránky nebo patičky zbavte a s výměnou přestaňte. Můžete svým stránkám uškodit!

Doby, kdy se hromadné výměny odkazů mezi dvěma stranami vyplácely, jsou již minulostí. Dnes již nejde o kvantitu, ale o kvalitu. Rozhodnete-li se pro výměnu zpětných odkazů bez účasti profesionálních SEO konzultantů, buďte opatrní. Roboti, kteří procházejí a hodnotí vaše stránky, berou zpětné odkazy, včetně jejich výměny, opravdu vážně. Zpětným odkazům přikládají velkou váhu a jsou pěkně mazaní.

Co mít při výměně odkazů na paměti?

  • Kvantita není kvalita
  • Odkazy vedoucí z odkazových farem jsou k ničemu
  • Hromadná výměna odkazů mezi dvěma doménami je k ničemu
  • Umístění odkazu do patičky stránek společně s dalšími patnácti je k ničemu
  • Vždy je lepší vyměňovat odkazy s tématicky příbuznými weby
  • PageRank stránek stále hraje roli
  • Nejste-li si s výměnou jisti, poraďte se s odborníky

Rozhodně se nepokoušejte roboty ošálit. Poznají to a znepříjemní vám život. Na dlouho. Je totiž potvrzeno, že aktualizace algoritmu Penguin (Google) si postih zapamatuje a až do jeho další aktualizace jím budou vaše stránky trpět.

Chcete-li se vyhnout případné penalizaci a mít jistotu dobrého výsledku, svěřte raději tuto činnost internetové agentuře, která se o kvalitní výměnu odkazů postará.