Zpětné odkazy zdarma – diskuse, blogy, PR

Být uznávaným odborníkem ve svém oboru, mít přehled a komunikovat. To jsou některé z řady předpokladů, které musí úspěšná firma splňovat. Jednou z cest může být blogování a účast v online diskuzích. Jak jste na tom vy?

Webové stránky již nestačí

Každé podnikání vyžaduje kvalitní prezentaci. Bez reklamy se o vás nikdo nedozví a ani neobjedná produkt, případně nepoptá službu. Základem dnešního marketingu je online prezentace. Vlastnit pouze webové stránky dnes již nestačí. Díky velmi konkurenčnímu prostředí je nutné kromě dobrých webových stránek využívat i další internetové komunikační kanály a pracovat na optimalizaci stránek pro vyhledáváče.

Diskuze, aneb co o vás píší obyčejní lidé?

Lidé se na internetu potkávají na milionech diskuzních fór, poraden, chatů a sociálních sítích. Zde probíhají rozsáhlé diskuze, kde si předávají informace, komunikují, radí si a sdílejí své zkušenosti. Diskuze jsou proto velice důležitým prostorem, jehož je nutné být součástí. Diskutovat můžete jako nezaujatí experti nebo pod jménem vaší firmy.

K čemu je účast v diskuzích přínosná?

Účastnit se a pravidelně přispívat do diskuze na internetu má hned několik důvodů:

  • Možnost rychle reagovat na pozitivní a negativní zmínky o vaší firmě nebo produktu
  • Postupně budovat jméno firmy
  • Působit na lidi jako odborník
  • Získávání velmi cenných zpětných odkazů
  • Každá diskuze však má i svá pravidla. Obecně platí, že byste se měli vyhýbat spamování (bezhlavému vkládání odkazů) a otevřené kritice a urážkám. Naopak se snažte spíše chválit a komunikovat zcela přirozeně, jako byste byli obyčejný uživatel. Troufáte si?

K čemu zakládat blog nebo pravidelně blogovat

Statické stránky bez pravidelně aktualizovaného obsahu nemají šanci uspět. V rámci linkbuildingu je tvorba blogu (případně mikrostránek) a samotné blogování velmi platnou technikou.

PR články a záložky

Velmi rozšířenými technikami linkbuildingu je publikování PR článků a umisťování odkazů do záložkovacích systémů. Záložkovací systémy jsou spíše marginální činností (stále platnou), ale PR články v sobě skrývají obrovský potenciál.

Jak pomáhá psaní článků pozicím ve vyhledávačích?

Důvodů, proč investovat do psaní článků (součást copywritingu), je celá řada. Jde o nástroj, který přispívá k dobrému jménu firmy. Samotné PR články jsou navíc zdrojem cenných zpětných odkazů a zároveň představují způsob, jak pravidelně aktualizovat obsah webu. Pozor ale na kvantitu, která by neměla předčít kvalitu.

PR články – jak maximálně využít jejich potenciál?

Aby PR články plnily svůj účel a staly se platnou „návnadou“ musejí být:

  1. Vidět – pouze PR článek, který je na internetu dohledatelný a je vidět, může přivést nové návštěvníky.
  2. Dobře napsaný – psaní článků není legrace. Článek musí být obsahově hodnotný, odborností odpovídající stránkám, kde bude umístěn, srozumitelný čtenářům.
  3. Dobře strukturovaný – pouze dokonalá struktura a přehlednost textu zaujme zrak uživatele a donutí ho přečíst alespoň nadpis a případně i celý článek.
  4. Obohacen o On page SEO prvky – nadpisy a podnadpisy, přítomnost klíčových slov, rozmanité odkazy v rozumné míře s rozdílnými anchor texty, zvýraznění písma.

Pokud vytváříte efektivní PR články, které nejsou tvořeny pouze pro odkazy, ale mají přivést nové návštěvníky, pak je nutné řešit i jeho umístění. Nejvhodnější jsou často navštěvované a tématicky příbuzné portály. O tom, jak přistupovat k psaní textu, se dočtete v našem e – booku „Webový copywriting aneb jak psát texty pro webové stránky“ (ke stažení).

Nemáte-li čas na zjišťování pravidel, kterými se PR články řídí a ani nechcete investovat svůj čas do jejich psaní, je tu jednoduché řešení. Internetová agentura SOVA NET disponuje kvalitními copywritery, kteří mají se psaním PR článků, textů na stránky, tiskových zpráv a dalších reklamních sdělení dlouholeté zkušenosti.